Prasa, którą kochają kobiety

Od jakiegoś czasu pojawiają się głosy, że prasa kobieca przeżywa kryzys, a niektórzy idą w swoich opiniach krok dalej i wieszczą koniec tych czasopism. Ale czy to w ogóle możliwe, żeby takie kultowe magazyny jak Vogue, Elle czy Cosmopolitan zniknęły na dobre? Każdy, kto choć trochę interesuje się tematem doskonale wie, że przez dekady kształtowały one postawy kobiet i znacząco wpływały na ich styl.

Dlaczego kobiety kochają magazyny?

W prasie kobiecej wszystko wydaje się takie wytworne: piękne sukienki, doskonałe makijaże, eleganckie imprezy… Taki świat jest ekscytujący, ale nie każdy może do niego wejść. Być może jest to świat oderwany od rzeczywistości, ale z drugiej strony, która kobieta nie marzy o tym, że chociaż na chwilę oderwać się od pracy, domu i dzieci? Magazyn dla kobiet często opisuje różne historie, z którymi się utożsamiają, mogą poczuć, że nie są same w swoich troskach i zmartwieniach. To bywa bardzo budujące. Niewątpliwie jedną z największych zalet prasy dla pań jest to, że dostarcza ona niezliczone ilości inspiracji. Nawet nie mając gigantycznego budżetu, można znaleźć ciekawe stylizacja na każdą kieszeń, a przecież moda jest nieodłączną częścią życia każdej kobiety. Przeglądając Elle zdecydowanie łatwej jest skompletować garderobę, niekoniecznie z drogich ubrań, ale tych dostępnych w sieciówkach. Niestety, magazyn dla kobiet często jest traktowany jako prasa drugiej kategorii ze względu na standard treści. Ciągle zdarzają się opinie, że pisze się tam głównie o szminkach, butach i randkach, zapominając zupełnie, że można tam znaleźć mnóstwo ciekawych artykułów, esejów i wywiadów.

Czy prasa kobieca może być lepsza?

Czasopisma kobiece powinny w większym stopniu informować o sprawach, które dotyczą kobiet, a nie do końca tak jest. Wystarczy zajrzeć do Cosmopolitan, żeby dowiedzieć się, że Kim Kardashian przeżywa ogromny dramat i jakie seriale znikną z Netflixa. Historie, które wypełniają te magazyny i ich strony internetowe, niestety zawierają głównie artykuły o nowych partnerach celebrytów i najlepszych pozycjach seksualnych, które mogą zadowolić mężczyznę – co wpisuje się w wiele stereotypów płciowych. Twórcy prasy kobiecej twierdzą, że są głęboko feministyczne i poruszają wiele treści ważnej dla kobiet, np. na temat zdrowia. Czasopisma i inne media przeznaczone dla kobiet powinny angażować swoich czytelników w ważne tematy, które naprawdę ich dotyczą. Czytelniczki coraz bardziej interesują się polityką, ruchami społecznymi i prawami obywatelskimi i może właśnie taką drogę powinny obrać redakcje Vogue, Cosmopolitan czy Elle?